Hibaüzenet

The text size have not been saved, because your browser do not accept cookies.

április 2014

Hivtal feladatkörei

 

Hivatal feladatkörei

Feladatot ellátó személy neve

Feladatot ellátó ügyköre

Feladat ellátási helye

Elérhetőségi adatok

Jegyző

Bendes István

- hivatal vezetése

- igazgatási csoport vezetése

- birtokvédelmi ügyek

 

8481, Somlóvásárhely, Szabadság tér 1.

Tel.szám: 06/88-236-001

Email:jegyzo@somlovasarhely.hu

Aljegyző Rendes-Somlai Eszter

- igazgatási csoport vezetése

- birtokvédelmi ügyek

8483 Somlószőlős, Kossuth u. 164.

8482 Doba, Kossuth u. 10.
Tel.szám: 06/88-276-001
(Somlószőlős)
Tel.szám: 06//502-920
(Doba)

E-mail: somloszolos@iplus.hu

Adó igazgatás

Csik Orsolya

- adóügyi feladatok

- kifüggesztések

8482,

Doba,

Kossuth u. 10.

Tel.szám.: 06/55-236-001

Email: ado@somlovasarhely.hu

Népességnyilvántartás

 

 

Kovács Lászlóné

-anyakönyvvezetés

- házasságkötés

- lakcímkártya igénylése

-ügyiratok iktatása

 

 

8482,

Doba,

Kossuth u. 10.

Tel.szám.: 06/88-502-920

E-mail: doba@somlo.hu

Kereskedelem

Kovács Lászlóné

- kereskedelem

- üzleti tevékenység bejelentése

- üzemeltetés

 

8482,

Doba,

Kossuth u. 10.

Tel.szám.: 06/88-502-920

Email: doba@somlo.hu

Szociális ügyek

Kovács Lászlóné

- gyermekvédelem

- szociális ügyek

- közfoglalkoztatás

- hagyatéki tárgyalások

8482,

Doba,

Kossuth u. 10.

Tel.szám.: 06/88-502-920

Email: doba@somlo.hu

Pénzügyi igazgatás

Varju Szilvia

- pénzügyi gazdasági ügyek

8482,

Doba, Kossuth u. 10.

Tel.szám.: 06/88-502-920

Email: doba@somlo.hu

 

Tevékenységek

A Hivatal jogszabályban meghatározott közfeladata:

Az önkormányzatok működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátása. Közreműködés az önkormányzatok egymás közötti, valamint az állami szervekkel történő együttműködésének összehangolásában.

 

1. Alaptevékenységet meghatározó jogszabályok

A közfeladatot ellátó szerv feladatát, hatáskörét és alaptevékenységét meghatározó, a szervre vonatkozó alapvető jogszabályok, állami irányítás egyéb jogi eszközei, valamint a szervezeti és működési szabályzat vagy ügyrend listája

1990. évi LXV. törvény a helyi önkormányzatokról
1991. évi XX. törvény a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről
2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól
1992. évi XXXVIII. törvény az államháztartásról
1997. évi CXXXV. törvény a helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről
1994. évi LXIV. törvény a polgármesteri tisztség ellátásának egyes kérdéseiről és az önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról
2000. évi XCVI. törvény a helyi önkormányzati képviselők jogállásának egyes kérdéseiről
217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet az államháztartás működési rendjéről

 

2. Kötelező és önként vállalt feladatok

Az önkormányzat feladata a helyi közszolgáltatások körében különösen:

  • a) a településfejlesztés,

  • b) a területrendezés,

  • c) az épített és természeti környezet védelme,

  • d) a lakásgazdálkodás,

  • e) a vízrendezés és csapadékvíz elvezetés,

  • f) a csatornázás,

  • g) a köztemető fenntartása,

  • h) a helyi közutak, közterületek fenntartása,

  • i) a helyi tömegközlekedés és a köztisztaság, valamint a település-tisztaság biztosítása,

  • j) gondoskodás a helyi tűzvédelemről, a közbiztonság helyi feladatairól,

  • k) közreműködés a helyi energiaszolgáltatásban, a foglalkoztatás megoldásában,

  • l) az óvodáról,

  • m) az alapfokú nevelésről, oktatásról,

  • n) az egészségügyi , a szociális ellátásról,

  • o) gyermek-és ifjúságvédelmi feladatokról

  • p) a közösségi tér biztosítása,

  • r) közművelődési, művészeti tevékenység, sport támogatása,

  • s) a nemzeti és etnikai kisebbségek jogainak érvényesülését

  • sz) az egészséges életmód közösségi feltételeinek megteremtése,

  • t) a lakosság tájékoztatásáról való gondoskodás a helyi tájékoztató eszközökön keresztül.

A települési önkormányzat köteles gondoskodni:

  • a) az egészséges ivóvíz ellátásról,

  • b ) óvodai nevelésről,

  • c) az általános iskolai oktatásáról és neveléséről,

  • d) az egészségügyi és szociális alapellátásról,

  • e) a közvilágításról,

  • f) a helyi közutak és köztemetők fenntartásáról

  • g) a nemzeti és etnikai kisebbségek jogainak érvényesülését

A helyi közszolgáltatások körében a képviselő-testület önként vállalt feladatként gondoskodik:

  • a településfejlesztésről,

  • vízrendezés és csapadékvíz elvezetésről,

  • a lakásgazdálkodásról,

  • a szennyvízcsatornázásról,

  • a közterületek fenntartásáról,

  • a köztisztaság és településtisztaság biztosításáról,

  • közösségi tér biztosításáról, közművelődési-, könyvtári feladatokról, honismereti gyűjtemény kezeléséről,

  • a helyi sport támogatásáról,

  • gyermek és ifjúságvédelmi feladatokról,

 

Szervezeti struktúra

Szervezeti struktúra

Hivatal létszáma 10 fő, melyből

- 1 fő: jegyző
- 1 fő: szociális és gyermekvédelmi ügyintéző
- 1 fő: adóügyi ügyintéző
- 3 fő: pénzügyi ügyintéző
- 2 fő: igazgatás
- 1 fő: ügykezelő

Feladatkörök

Jegyző

  • - vezeti a Hivatalt, felelős a Hivatal működéséért és gazdálkodásáért;
  • - biztosítja a Hivatal működéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételeket, a képviselő-testületek által megszabott költségvetési keretek között;
  • - képviseli a Hivatalt külső szervek előtt;
  • - tervezi, szervezi, irányítja és ellenőrzi a Hivatal szakmai és gazdasági működésének valamennyi területét;
  • - gyakorolja a jogszabályban meghatározott hatásköreti;
  • - gyakorolja a munkáltatói jogokat;
  • - ellátja a Hivatal működését érintő jogszabályokban, önkormányzati rendeletekben és döntésekben a részére előírt feladatokat;
  • - elkészíti a Hivatal SZMSZ-ét és más, kötelezően előírt szabályzatait, rendelkezéseit;
  • - kapcsolatot tart a helyi, területi és országos szakmai szervezetekkel, hivatalokkal;
  • - támogatja a Hivatal munkáját segítő testületek, szervezetek, közösségek tevékenységét;
  • - folyamatosan értékeli a Hivatal és a Hivatal dolgozóinak tevékenységét, munkáját

Szociális ügyek , gyermekvédelem, hagyatéki ügyek

  • szociális ügyek intézése;
  • gyermekvédelmi ügyek intézése;
  • az önkormányzatok által a kötelező szociális ellátásokon kívül önkormányzati rendeletben a lakosság részére biztosított ellátásokkal kapcsolatos ügyek intézése;
  • közfoglalkoztatással kapcsolatos feladatok ellátása;
  • az önkormányzatok intézményeivel kapcsolatos ügyek intézése, a pénzügyi, gazdasági ügyek kivételével;
  • jegyzőkönyvvezetői feladatok ellátása;
  • a munkakörébe tartozó feladatokkal összefüggésben az adatszolgáltatási feladatok ellátása.
  • hagyatéki ügyek intézés

Igazgatás

  • iktatási, iratkezelési feladatok ellátása;
  • irattározási feladatok ellátása;
  • jegyzőkönyvvezetői feladatok ellátása;
  • postázás;
  • képviselő-testületi, bizottsági anyagok tárolása, kezelése
  • népesség- és lakcím-nyilvántartási ügyek intézése

Adóügyi ügyintéző

  • az adóztatással kapcsolatos feladatok ellátása, így különösen:
    • nyilvántartás;
    • bevallások feldolgozása;
    • adófizetési kötelezettség megállapítása, adókivetés;
    • befizetések könyvelése;
    • értesítők kiküldése; felhívások kibocsátása;
    • ellenőrzés;
    • behajtás;
    • végrehajtás;
    • hirdetmények kifüggesztése
  • a feladatkörüket érintő adatszolgáltatási feladatok ellátása

Pénzügyi ügyintéző

  • költségvetési koncepció, költségvetési rendelt tervezet elkészítése;
  • a költségvetés végrehajtásához kapcsolódó tájékoztatók, beszámolók, zárszámadás elkészítése;
  • normatív költségvetési támogatások igénylése, az azokkal való elszámolás;
  • a Magyar Államkincstár részére teljesítendő adatszolgáltatások elkészítése;
  • a költségvetés végrehajtása, a kifizetések teljesítése, a házi pénztár kezelése;
  • könyvelési feladatok;
  • vagyongazdálkodási, leltározási, selejtezési feladatok ellátása;
  • áfa bevallások elkészítése;
  • nyilvántartások vezetése;
  • pénzügyi szabályzatok elkészítése, karbantartása;
  • érvényesítői, ellenjegyzői jogkörök gyakorlása;
  • a központi illetményszámfejtő rendszerben a kifizetések számfejtése és a jelentések elkészítése;
  • feladatköréhez tartozó adatszolgáltatási feladatok ellátása

 

Elérhetőségi adatok

 
Somlóvásárhelyi Közös Önkormányzati Hivatal
Cím: 8481 Somlóvásárhely, Szabadság tér 1.
Telefonszám: (88) 236-001
E-mail: hivatal@somlovasarhely.hu
Weboldal: http://somlovasarhely.hu
 
Doba Község Önkormányzata
Cím: 8482 Doba, Kossuth u. 10.
Telefonszám: (88) 502-920
E-mail: doba@somlo.hu
Weboldal: http://doba.hu

Ügyfélfogadási idő:

Hétfő: 800 - 1630
Kedd: Ügyfélfogadás szünetel
Szerda: 800 - 1530
Csütörtök: Ügyfélfogadás szünetel
Péntek: 800 - 1200

Oldalak